Vedeli ste, že imunitný a nervový systém sú úzko prepojené?

Nenadarmo sa hovorí, že “stresy” sú základom každej choroby a ochorenia dieťaťa bývajú odrazom rodiny. Keď má dieťa 3 roky malo by opustiť matku a nastúpiť do škôlky. Nie všetky deti to v tomto odbobí zvládnu. S odlúčením sa od matky a novým prostredím prichádza stres, úzkosť, panika. A choroby. Zmeny v nervových procesoch ovplyvňujú imunitu a tento proces funguje aj naopak.

Ktoré faktory ovplyvňujú zníženie alebo poruchy imunity?

  • toxické vplyvy,
  • stres, úzkosť, frustrácia, konflikty, negatívne emócie,
  • dlhodobý stres
  • infekcie
  • žiarenie
  • časté užívanie antibiotík a liekov

Počas prvých 6 mesiacov je náhradnou imunitou dieťaťa mlieko od matky

Prvé  mlieko – kolostrum, obsahuje veľké množstvo imunoglobulínov. Ich kvalita a nasýtenie mlieka je závislé od materksého organizmu. Protilátky z materského mlieka ochraňujú sliznice. Nevstrebávajú sa črevom do krvi. Telo dieťaťa si postupným stykom s vírusmi, baktériami, plesňami buduje vlastnú imunitu. Tá je úlne zrelá až okolo puberty.

Imunita je alchýmia a je nielen vrodená, ale aj získaná

Genetika je silným faktorom, nielen, ak ide o vzhľad, povahu a emocionálnu výbavu. Zohráva veľkú úlohu aj v imunitných procesoch. Budovanie imunity však môžeme ovplyvniť. Prečítajte si týchto 10 zásad.

1. Buďte veľa vonku, otužjte sa aj studeným vzduchom.

2. Hýbte sa. Pohyb zvyšuje tvorbu protilátok. Aspoň 30 minút denne venujte aktivitám, kedy sa vám zvýši tep.

3. Keď svieti slnko, určite ho využite. Stačí 15 minút slnka medzi 10:00 a 17:00, od marca do októbra. Slnečný vitamín D si môžete dopĺňať aj výživovými doplnkami.

 

4. Otužujte sa, vodou, pobytom vonku a tiež neprekurujte dom. Nepreháňajte to ani s obliekaním dieťaťa na von. Vetrajte niekoľkokrát denne.

5. Nefajčite

6. Žite bez stresu

7. Podporte zdravie prírodnými výživovými doplnkami

8. Dodržujte hygienické návyky, najmä umývanie rúk, keď prídete zvonku. Zmyte baktérie poriadnym 20 sekundovým umývaním a poriadnou penou. Inak to s ňou nemusíte preháňať. Dieťa potrebuje byť aspoň čiastočne vystavené vonkajším faktorom, aby si vytvorilo obranné mechanizmy.

9. Nenavštevujte obchodné centrá a miesta kde je veľa ľudí. Dieťa zbytočne chytí vírusové alebo bakteriálne ochorenie.

10. Vyvážená a pravidelná strava je základom podobne ako pohyb. 60-80% imunitného systému je v črevách. Probiotiká sú dôležitou zložkou potravy. No nezabúdajte na prebiotiká (vlákninu). Bez nej probiotiká nefungujú.